Selasa, 19 Mei 2009

SYUKUR ALHAMDULILLAH...

Puan Dg Sarbanun

Puan Khatijah Kassim







Puan Rainah Lajis




KOTA KINABALU: Tahun 1430 Hijrah bersamaan 2009 Masihi, merupakan tahun yang akan dikenang sampai bila-bila oleh tiga pegawai Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah, kerana tahun ini telah menjadi saksi perubahan penampilan Puan Rainah Bte Lajis, Puan Khatijah Bte Kasim dan Puan Dg Sarbanun Hj Mohd Yusof.

Ketika ditemui, Puan Rainah bersyukur kepada Allah SWT kerana telah membuka pintu hatinya untuk mengunjungi Baitullah di Mekah dan Masjid Nabi SAW di Madinah bulan lepas, tempat ibadah yang menjadi impian setiap ummat islam untuk dikunjungi sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup. " Saya berazam untuk berkunjung semula di bulan haji akan datang", katanya lagi.

Puan Dg Sarbanun yang baru balik dari tanah suci juga bersyukur kepada Allah SWT kerana mengizinkannya berkunjung ke Baitullah dan Masjid Nabi SAW minggu lepas. Menurut beliau, sebaik saja menjejakkan kaki di Masjidil Haram air matanya bercucuran tanda syukur.
" Sukar untuk di cerita dan dibayangkan betapa nikmatnya beribadah di Baitullah dan di Masjid Nabi SAW". Tambahnya.

Puan Khatijah pula yang suka tudung berwarna 'pink', bersyukur kerana Allah SWT membuka hatinya untuk selesa berwajah baru sebaik sahaja selepas menyambut Maulidur Rasul Mac lepas.

Mereka bertiga sependapat bahawa dalam kehidupan yang sementara ini perlu ada keberanian untuk berubah ke arah lebih baik dan diredhai Allah SWT sekalipun terpaksa membayar harga yang tinggi untuk mendapatkanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan