Khamis, 27 Ogos 2009

Politik

ASET NEGARA LETAK
TEMPAT SESUAI


KOTA KINABALU: Beberapa minggu lepas saya telah diminta menghadiri satu taklimat mengenai promosi Malaysia Airlines di auditorium pejabat persekutuan Likas Kota Kinabalu

Antara yang berucap adalah CEO MAS, Datuk Seri Idis Jala. Beliau merupakan ahli koperat yang saya kagumi. Kadang-kadang saya akan mencari maklumat tentangnya melalui akhbar . Arahan untuk menghadiri taklimat tersebut diterima dengan hati yang gembira.
Beliau berucap tidak terlalu lama namun apa yang beliau perkatakan mengenai MAS adalah jelas dan berfakta. Rakan saya berbisik , ‘Bagus sekali kalau dia ni jadi menteri’.

Selepas mendengar ucapan beliau secara ’life,’ saya berazam untuk menggunakan penerbangan MAS selepas ini sekalipun mahal sedikit berbanding dengan AIRASIA.

Cara beliau berbicara yang banyak dalam bahasa inggeris, ringkas, padat dan jelas, menunjukan beliau adalah aset negara yang bernilai dan mesti diletak ditempat yang sesuai.

Pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa Datuk Seri Idris Jala dilantik sebagai Menteri tanpa portfolio di jabatan perdana menteri merupakan satu keputusan bijak, kena dan tepat pada masanya.

Beliau yang memiliki ijazah university Sains Malaysia dan Sarjana dari Warwick,United Kingdom adalah antara tokoh bukan Islam yang harus kagumi dari segi kepakaran dan kebijaksanan menyelesaikan sesuatu masalah.

Mudah-mudahan pelantikan beliau sebagai menteri ini akan memberikan banyak manfaat kepada Malaysia. Tahniah Datuk Idris Jala!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan